Adaptació dels processos de Venda
Setmana 8 del confinament. Ja hem passat la fase de sorpresa, la fase d'urgència i estem ja en procés de convertir el distanciament social en una nova normalitat a gestionar.
Una de les àrees que es va a haver de reciclar de manera important és la comercial. Per molts aspectes.
L'entorn actual ha canviat la percepció del nostre entorn, dels riscos que correm i de la vulnerabilitat de la nostra salut i les nostres butxaques.
Els volums d'informació i d'impactes ha canviat també de manera rellevant. S'han reduït els missatges directes de vendes i en canvi s'estan potenciant les històries de superació, d'adaptació, o de solidaritat.
Ara més que mai, cada un de nosaltres es converteix en generador de contingut brut, que després les xarxes es dediquen a potenciar, ampliar i repartir. Consells, reptes de tot tipus (esportius, gastronòmics, econòmics, ...), recomanacions o explicacions personalitzades de pràcticament qualsevol tema.
Apareixen macrotendències o macro temes vinculats amb la prevenció i la salut. Rutines per estar actius, dietes, consells de salut genèrics o personalitzats per a col·lectius específics, consells de ciberseguretat, recomanacions de mobilitat ...
I per sobre de tot, aflora un sentiment de solidaritat i d'empatia que ens connecta de manera fàcil i directa amb els nostres veïns, amb els professors, els sanitaris, els repartidors, els cossos de seguretat, que ens impulsa a ser proactius i alhora ens allunya de tot allò que veiem oportunista i fals.
En aquest entorn, és important recuperar els conceptes bàsics de la venda. És a dir, revisar el procés d'Atenció, Interès, Decisió i Acció, i adaptar-lo als moments actuals.
Per captar l'Atenció tenim molta informació al nostre voltant, per compartir i reflexionar amb el nostre públic objectiu. Captarem la seva atenció plantejant preguntes o reflexions sobre la situació actual, les seves implicacions i les possibles conseqüències en l'economia familiar i en la professional.
Convertirem Atenció a Interèssi disposem de solucions que ajudin a pal·liar aquestes intranquil·litats o pors. Per poder fer-ho de manera eficaç, és important que revisem la nostra oferta actual i la ajustem a preus i condicions a les possibilitats dels nostres futurs clients.
Ajudarem a prendre la Decisió correctaaportant informació detallada de la nostra solució, i sobretot, aportant valors com tranquil·litat, protecció, facilitat d'accés, flexibilitat de pagament i capacitat de resposta.
Finalment, l'Acció. Serà més digital, més omnicanal que mai. Si hem fet bé la nostra feina anterior, serà fàcil tancar. El nostre focus s'ha de centrar no només en vendre, sinó en enfortir la nostra relació amb el client o client potencial. Si no compra ara, ens comprarà en un futur. Qualsevol gestió compte. Qualsevol Acció pot acabar en vendes, ara o en un futur.