Planificació Comercial per mediadors d'Assegurances

Activa les teves vendes

Una de les claus de l'éxit d'una corredoria o agencia és la capacitat d'aprofitar els seus recursos per crèixer.

I per això, cal planificar bé l'esforç comercial.

Tant es val si tens una cartera gran o petita. La millor manera d’assolir els objectius comercials és fent una bona planificació. 

Suport pràctic per corredories que volen crèixer

  • Et costa definir objectius anuals de creixement i retenció?

  • Saps com seguir un pla de vendes?

  • Saps el rati de pòlisses per client del teu negoci?

  • Saps el % de conversió en vendes del teu equip comercial?

El servei de planificació comercial t'ajuda a respondre a aquestes preguntes per facilitar el creixement del teu negoci.

A SiM t'ajudem a

  • Revisar i potenciar la política comercial.

  • A vendre més. Més vida, més salut, més decessos, més Pimes...

  • A posar el focus del teu equip comercial allà on més t'interessa.

  • A tenir un model de retenció de clients eficaç, que complementi el teu escorç de vendes.

Amb més de 30 anys d'experiència en la gestió comercial de corredories, donem suport pràctic i efectiu per preparar el pla comercial incloent campanyes i accions en 6 o 8 setmanes.

SERVEIS CONTRACTABLES

1. Valoració d'objectius

Reunió inicial per entendre el negoci de cada corredor o agent.

L'objectiu de la reunió es recollir la informació necessaria per ajudar en el procés de planificació comercial.

  • Estructura i model de gestió comercial
  • Per corredories: Evolució dels 3 darrers anys aprofitant el sistema de gestió de cada corredoria i la DEC.
  • Per agències: Revisió dels objectius de negoci i compliment dels darrers 3 anys.
  • Repàs dels ratis comercials clau per veure capacitat de creixement de la cartera.

IMPORTANT: Fase totalment gratuïta pels colegiats.

2. Pla de vendes

A partir de la informació recollida a la reunió de valoració d'objectius o estructura comercial, s'elaborarà un Pla de Vendes.

D'acord amb el corredor o l'agent es difineixen els objectius comercials, tant de creixement com de manteniment de cartera.

El Pla es treballarà a nivell de primes, comissions, pòlisses i clients, i es deixarà llest per poder fer un seguiment mensual fàcil.

Es tindran en compte els acords amb companyies o amb associacions, que optimitzen el marge brut de la correduria o agència.

3.Pla d'accions comercials

Un cop definits els objectius de creixement i manteniment, es treballarà en la posada en marxa de les accions necessàries pel pla.

Es treballarà en:

  1. Campanyes de captació de nous clients.
  2. Campanyes de Venda creuada i creixement de la cartera.
  3. Accions específiques per a potenciar la retenció de clients.

Les accions comercials se centraran en els productes prioritaris del pla, i aprofitaran al màxim les capacitats i recursos de cada correduria o agència.

Aquest pla d‟accions serà una guia per a cada mediador, per ajudar en el compliment dels objectius marcats.

4. Seguiment de resultats

Per tenir un pla comercial efectiu, cal fer-ne un seguiment detallat.

La proposta de seguiment de SiM no només inclou el seguiment dels indicadors clau de negoci, sinó també l'anàlisi de l'activitat comercial.

Per la majoria dels mediadors, la dificultat per complir el pla comercial rau en el temps comercial disponible i en l'activitat comercial real de la correduria o agència.

Es proposa un seguiment trimestral, de suport, per identificar punts de millora.

resumfitx